Door onderstaande stappen te volgen ontvang je een indicatie van de kosten. De exacte kosten worden pas duidelijk nadat wij een diagnose hebben gesteld. Een diagnose op afstand is helaas niet mogelijk.
1
Selecteer je datadrager
Selecteer hieronder jouw datadrager. De meest voorkomende type is een harde schijf. Hier valt ook een externe harde schijf onder. Ben je niet zeker om welke type datadrager het gaat? Neem dan contact op met onze medewerkers.
HARDE SCHIJF
Computer/pc harde schijf
Laptop harde schijf
MacBook harde schijf
Time Machine
Externe harde schijf
SSD
Interne SSD
Externe SSD
SSD Modules /M1-M2
SSD Onboard
RAID
RAID 0, 1 t/m 6
RAID 10, 50, 60, 100
RAID JBOD
SD
SD/Micro/Mini
SDHC
SDXC
USB
USB 2.0/3.0
USB stick
Mini USB
TELEFOON
iOS
Android
Blackberry/ Windows
2
Diagnose
Om jouw data te herstellen, is het noodzakelijk een diagnose te stellen. Je ontvangt hierbij een geheel vrijblijvende offerte met de soort beschadiging, recovery werkzaamheden, geschatte tijdsduur en exacte kosten. Bekijk hieronder de diagnose-opties.
Standaard diagnose
Express diagnose
3
Recovery
De kosten voor dataherstel variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de aard van de schade, de opslagcapaciteit van het apparaat en de gewenste snelheid van het herstelproces.
Data recovery
Vanaf € 200,00
Gebruik onze calculator hieronder om een nauwkeurige schatting te krijgen van de kosten voor het herstellen van jouw data, op basis van jouw specifieke situatie.
Een veelvoorkomende vraag gaat over waarom een recovery als een grote investering wordt beschouwd. Om meer inzicht te bieden, bespreken we hieronder de factoren die van invloed zijn op de kosten.
Class-100 laboratorium
Voor de meeste diagnoses en recovery’s worden datadragers in een stofvrije ruimte opengemaakt. Dit gebeurt in een (beveiligde) Class-100 laboratorium die speciaal hiervoor is ingericht. Een laboratorium is een flinke investering, maar de enige manier om een harde schijf te openen zonder deze verder te beschadigen. Een harde schijf openen in de open lucht zorgt namelijk voor onherstelbare schade. Tevens zorgt het openen van een schijf in een laboratorium voor behoud van de garantie (mits in garantieperiode) middels een DRN-zegel die erkend wordt door alle fabrikanten.
Speciaal opgeleide technici
Onze technici zijn speciaal opgeleid om zelfs de meest gecompliceerde recovery’s uit te voeren. Hierbij komt veel expertise en ervaring kijken. De mate van ervaring bepaalt onder andere het slagen van een recovery. DRN investeert in de beste technici met de meest geavanceerde apparatuur. Onze technici blijven continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen door middel van gerichte opleidingen. Ons Research & Development team zet zich dagelijks in om de technische ontwikkelingen een stap voor te zijn. Dit doen zij door nauw samen te werken met de grootste harde schijf fabrikanten en producenten van hard- en software op de data recovery markt. Ook nemen zij de tijd om telefonische vragen van klanten te beantwoorden.
Donoronderdelen
Voor een fysieke recovery zijn donoronderdelen nodig om een datadrager tijdelijk te manipuleren. Hiervoor is het noodzakelijk om een voorraad aan onderdelen te hebben voor vrijwel alle modellen en serie datadragers. DRN heeft de grootste voorraad donoronderdelen van Nederland. Een donoronderdeel moet exact overeenkomen met de beschadigde datadrager. Onder andere de Firmwarecode, modenummer en sitecode moeten exact overeenkomen. Deze investering zorgt ervoor dat we altijd snel kunnen handelen.
Schade/capaciteit harde schijf
Uiteraard hebben de mate van schade en de grootte van de datadrager invloed op de prijs. Een harde schijf van 250 GB is intern totaal anders opgebouwd dan een harde schijf van 4 TB. De wijze van manipulatie is dan ook geheel anders. De hoeveelheid data is hierbij niet van belang. Vanwege dit proces kunnen wij geen vaste prijzen communiceren voordat wij een diagnose hebben gesteld. Daarom adviseert DRN om geen zaken te doen met bedrijven die vooraf een vaste prijs communiceren omdat een professioneel data recovery bedrijf die zichzelf en de klanten respecteert dit nimmer zal doen.
No Cure No Pay
Wij zijn bewust van het feit dat gevoelsmatig de prijs van een datadrager niet in verhouding staat met de prijs van een recovery. De redenen zijn hierboven al genoemd en tevens de reden dat harde schijf fabrikanten geen data recovery aanbieden maar enkel een nieuwe harde schijf tijdens de garantieperiode. Wij begrijpen als geen ander dat de prijzen als hoog ervaren kunnen worden en proberen door onze No Cure No Pay regeling mee te denken met onze klanten. Om de beste resultaten te kunnen garanderen zijn wij genoodzaakt bovenstaande prijzen te hanteren en altijd het maximale te eisen aan ons personeel en onze apparatuur. Wij zijn dan ook trots op het feit dat we in 95% van de gevallen data kunnen herstellen! Uiteraard bekijken wij altijd mogelijkheden om onze prijzen zo laag mogelijk te houden met behoud van de beste resultaten.
97% van onze klanten beveelt DRN aan!
klantenbeoordeling 8.7/10
"Een warme douche. DRN bood aan om gratis de zwaar beschadigde telefoon van mijn broer die was overleden tijdens MH17 vlucht uit te lezen".
Edwin
Klantenbeoordeling 4.3/5
"Gelukkig is al mijn data terug terwijl 2 andere partijen mij vertelden dat ik het wel kon vergeten. Deze partij doet wat het belooft. Nogmaals dank voor de super service!! "
Rens Manders
klantenbeoordeling 4.5/5
"Ik heb mijn foto's terug dankzij DRN, heel blij mee! Ik ben snel geholpen, de organisatie werkt snel en efficiënt. Een aanrader! "
J. van den Broek
DRN gebruikt cookies voor analyse, het goed functioneren en persoonlijker maken van de website. Ook worden cookies ingezet om buiten datarecoverynederland.nl relevante advertenties te kunnen tonen. Door verder gebruik te maken van de website ga je akkoord met de plaatsing van de cookies. Lees meer over cookies en het gebruik van persoonsgegevens door DRN in de privacyverklaring.